“Ridiculous, at thirty-eight, to expect a song or book or film to change your life.”

22 Ara

Bitmemesi için ağır ağır okudum, bazı bölümlerde kenara koyup devam edebilmek için bekledim. Em gibi olmak istedim, Dex gibi birini hiç tanımamış olduğum için hem sevindim hem üzüldüm.

Kısacası “One Day” beni çoook etkiledi. Dün en sonunda filmi de seyretme şansım oldu. Yazılanları çizilenleri takip ettiğim için açıkçası çok fazla ümitli değildim. Gene de enikonu düzgün bir romantik drama bekliyordum. İyi oyuncuların seçilmesinin yanı sıra, yönetmenin (Italian for Beginners, An Education) de böyle bir konuyu hakkıyla sinemaya aktarabileceğini düşünüyordum. Ama maalesef tam anlamıyla bir felaketti. Bir sahnesinin bile seyirciyi yakalayamadığı film, sanırım en çok da senaryodan kaybediyordu. Senaryoyu da David Nicholls yazdığına göre, söyleyecek bir şey yok. Belki de bu sinemaya aktarması zor bir kitap, zaten her bestseller olan kitabın filmi çekilmeli mi? Çekilmek zorunda mı? Bıraksalar da hayallerimizde yaşatsak…

Dalga geçmenizi göze alarak, birkaç cümleyi buraya yazmak istiyorum, paylaşmazsam çatlarım.

  • ‘Live each day as if it’s your last’, that was the conventional advice, but really, who had the energy for that? What if it rained or you felt a bit glandy?
  • But to look at someone, to just sit and look and talk and then realise that it’s morning?
  • Self-pitying, self-righteous, self-important, all the selfs except self-confident, the quality that she had always needed the most.
  • For some time now she has had a conviction that life is about to change if only because it must.
  • She no longer believed that a situation could be made better by writing a poem about it.
  • The city had defeated her, just like they said it would. Like some owercrowded party, no-one had noticed her arrival, and no-one would notice if she left.

Bir Cevap Yazın

