Zürih’e devam…

17 Oca

Zürih Modern Sanatlar Müzesi’nde öyle bir “ilk” yaşadım ki, bahsetmemek olmazdı. Hani filmlerde olur ya, oyuncu, çok meşhur bir tablonun önünde durup kimseyi ittirip kaktırmadan, sıralara girmeden, önüne geçen insanlarla boğuşmadan rahat rahat durur, hatta oturur ve eseri seyre dalar. Bu konuya tek gerçekçi yaklaşımı, “Forget Paris” filminde Billy Crystal’ın Mona Lisa tablosu ile ilk karşılaşma sahnesinde görmüştüm. Önündeki kalabalık yüzünden öne geçemeyen ve en arkada yukarı aşağı zıplayarak tabloya bakmaya çalışan Mickey Gordon ne kadar görebildiyse Mona’yı, ben de işte her Louvre’a gidişimde ancak o kadar görebiliyorum. Aşağıdaki fotoğraf bu deneyimi daha yaşamamış olanları biraz olsun hazırlar ümidindeyim 🙂

Biz müzeye Cumartesi günü gittik, kısacası durumu sadece nüfusun azlığı ile yorumlayabilirim. Ama ben bu kadar geniş koleksiyona sahip bir müzede, ilk defa filmlerdeki gibi keyifle gezdim.

Koleksiyonda kimler yok ki! Edouard Manet, Claude Monet, Paul Gauguin, Paul Cézanne, Augusto Giacometti, Edvard Munch, Pablo Picasso, Henri Matisse, Salvador Dali, Marc Chagall, Alberto Giacometti gibi gibi…  Etrafındaki binaları da alan müze, önümüzdeki yıllarda daha da büyüyecekmiş.

http://www.kunsthaus.ch/

Bir Cevap Yazın

