I Am An Artoholic

28 Oca

Charles Saatchi hakkında kişisel olarak hiçbir şey bilmiyordum, Londra’daki galerisi dışında. İki sene kadar önce, röportaj şeklinde ilerleyen bir kitabını aldım ve sanırım 15 kere falan okumuşumdur. Bu suratsız adamın kendine has espri anlayışı, dürüst cevapları, alçak gönüllülüğü beni şaşırttı. Bir de tabii muhteşem Nigella Lawson ile evli olduğunu duyunca daha da bir şaşırdım. Nedense kafamda snob, aksi, korkutucu bir adam hayal etmişim. Nigella’nın pembe, domestik ve sıcak dünyası ile aralarında ilk önce bir bağ kurmakta zorlandım, ama kitabı okuyunca durum netleşti. Charles da benim gibi aşık olmuş kadına:)

Hazır İstanbul’da kar yağıyor, kafamızı gözümüzü yarmadan yeni sergilere gitmemiz zor gözüküyor, ben de eski gittiklerime sarayım dedim. Huzurlarınızda, 2009 yılında Saatchi Galeri’de gittiğim “Abstract America: New Painting and Sculpture” sergisinde çektiğim fotoğraflar…

Guerra de la Paz – Nine (2007)

Stephen G Rhodes – Ssspecific Object (2006)

Jacob Hashimoto – Continent (2007)

Serginin dışında, Damien Hirst’ün insan kafatasından platin kalıp çıkartarak üzerine gerçek elmasları mıhladığı (inanın başka bir kelime aklıma gelmiyor) meşhur heykelini görme şansım da oldu. Bu arada dişleri gerçek!

Damien Hirst – “For the Love of God” (2007)

Kendi açılışlarına bile katılmayan Saatchi, 2105’te yayınlanacak olan sanat kitaplarının 20.Yüzyılı yazarken çok acımasız olacağını söylüyor. Jackson Pollock, Andy Warhol, Donald Judd ve Damien Hirst dışındakiler birer dipnot olarak kalacakmış. Yani anlamıyorum diye üzülmeyin, kimse anlamayacak!

Örneğin, röportajda görsel sanatları sevemediğini söyleyen bir kişiye cevap olarak şunu vermiş: “Seni etkilemeyen bir şeyi kendine zorla sevdirmek için yollar aramadan bile sevdiklerini yapmak için bir günde yeterli vakit yok.” O zaman bu çaba niye? Ben de saldım gitti:)

Bir Cevap Yazın

