Bugün Türkiye’nin Durduğu An

17 Mar

Abarttım mı? Tamam, İstanbul’un durduğu an yazalım o zaman:) Bugün Fenerbahçe-Galatasay derbisi var. Sizi bilmem, ama ben unutup durdum bütün hafta. “Cumatesi bir şeyler yapalım  mı?”… Cevap hep aynıydı, maç var! Kimin maçı, hagi ülke oynuyor diye sormak anlamsız. Maç var! Futbolla olan samimi ilişkimi daha önce yazdım, gerçi seneler içinde bizim evin erkeği sayesinde (Kara Lahana‘dan bahsetmiyorum) ortalama bir Türk kızından daha çok bilgim olduğu söylenebilir. Gene de önceliklerim arasına bir türlü giremiyor:)

Dün akşam en sonunda Moneyball’u seyrettim. Bazı filmler için uygun anı yakalamanız lazımdır. İyi bir film olduğunu bilirsiniz, ama hayatın keşmekeşi içinde boş anınızı ve kafaca rahat olduğunuz bir zamanı bulmanız gerekir. İşte ben de bu film için doğru anı bekledim. Gerçek olaylara dayanan Moneyball, iki inanılmaz oyunculuğun dışında, kendi adıma konuşmak gerekirse, hiçbir bok bilmediğim bir başka oyun hakkında beni inanılmaz derecede heyecanlandırdı. Sinemanın büyüsü bu olsa gerek. İtiraf etmem gerekir ki, filmi seyrederken, (Tom Cruise kadar olmasa da) kanapenin üstünde zıpladığım anlar bile oldu.

Brad Pitt’in canlandırdığı Billy Beane‘in diyalogları, bana evde sıkça tekrarlanan Bill Shankly’nin sözlerini hatırlattı: “Bazıları futbolun ölüm kalım meselesi olduğunu düşünüyor ve bu tutum beni gerçekten hayal kırıklığına uğratıyor. Sizi temin ederim ki futbol bundan çok, çok daha fazlası.”

Bu arada, beyzboldan hiç anlamama rağmen, ne kadar çok bu sporla ilgili film seyrettiğimi fark ettim: The Natural, Field of Dreams, A League of Their Own, Bull Durham, Fever Pitch, The Rookie, For The Love of The Game. Peki hâlâ nasıl olur da bir şey bile öğrenemedim..? 🙂

Bir Yanıt to “Bugün Türkiye’nin Durduğu An”

  1. Yagız Amcan Mart 19, 2012 15:43 #

    Tamam adam yakışıklı hangi kontekste olursa olsun fotoğrafı yazıyı okutuyor. Ama o kadar Fenerbahçe- Galatasaray derbisinden bahsedip de insan Fatih Hoca’nın resmini koymaz mı? Beyzbola heyecanlananlar Fatih’in kaşında bandajla “Bizim canımız yansın Türk futbolunun yanmasın” demecinde hüngür hüngür ağlamaz mı?

Bir Cevap Yazın

