Çin Seddi’nde gezersin, gözlerini süzersin…

13 Nis

Çin Seddi birkaç bölümden oluşuyor. Biz, Mutianyu kısmına gittik. Otobüs bir noktaya kadar gidebildiği için, biraz yokuş çıkmanız gerekiyor. Tezgâhlarla kaplı bu yolda yürürken alışveriş yapmamanız imkânsız, yalnız dikkat etmeniz gereken iki nokta var. Sanırım bunu bir Türk’e söylemek anlamsız:) ama çok sıkı pazarlık edin ve satılan yeşim taşlarının ve antika eşyaların çoğunun sahte olduğunu unutmayın.

En tepeye teleferikle çıkılıyor. İlk gördüğümde biraz fenalaştım, ama beni sevenlerin desteğiyle bunun da üstesinden geldim. Çin’e giden bir arkadaşımdan dün yeni bir bilgi öğrendim, meğerse Çin Seddi’nden aşağıya kaydırakla 5 dakikada inmek mümkünmüş. Korkutucu olsa da, denenmesi gereken bir macera. YouTube’da yapanları izledim ve çok kıskandııım.

Bir başka yaratıcı poz

Pekin’den Xian için uçağa binmeden önce seramiklerden kitaplara, kaligrafilerden müzik aletlerine kadar aklınıza gelebilecek her şeyi bulabileceğiniz sevimli Liulichang bölgesine gittim. Hiçbir şey almasanız bile, sadece bu eski sokaklarda dolaşmak için uğranır.

Bir de tabii Çin mutfağından bahsetmem gerekir. Çok eleştiri alacağımı bilsem de, kendi kişisel fikrimi söylemek zorundayım. Bence Hilton’daki Dragon’da daha iyi Çin yemeği yeniyor:) Benim en büyük sorunum, ördek ve balık kafalarının süslenerek ağızları açık bir şekilde tabağa konmasıydı.

Şekil 1a

Gene de Pekin’de gittiğimiz yerlerden önerebileceğim; Peninsula Otel’deki Huang Ting ve teatral bir ortamda yeni Çin mutfağını denemek için Green Tea Restaurant var.

Green Tea Restaurant

Son olarak, Pekin’e yolunuz düşerse diye, size bir de Tai Chi hocası tavsiye edeceğim:) Bize ders veren Eric Liu, karizmatik bir Çinli. Kendisi, özellikle yabancıları hedefleyen “Beijing San Feng Tai Chi Club”daki eğitmenlerden sadece biri. Tai Chi, benim gibi tüm gün bilgisayar başında çalışanlar için çok uygun. Google’layınca, bu iş için Çin’e gitmeye gerek olmadığını keşfettim. Güzel vatanımda bunun da kulüpleri ve kursları açılmış:)

Parkta Tai Chi

Bir Cevap Yazın

