Geç kalınmış okumalar

27 Haz

Şu son aylarda 90’lı yıllarda bestseller olmuş iki kitap okudum. İkisini de metroda, evde, kuaförde, vapurda elimden bırakamadım. Hatta yemeklerde karşımdaki kişi cep telefonunu çıkardığı an, ben de çantamdan kitabımı çıkarttım. Programlar son anda iptal edilince hiç üzülmedim. Uykusuz kalmak, filmleri kaçırmak, televizyondan bir haber olmak hiç sorun olmadı. Çünkü sürükleyici, iyi yazılmış bir roman okumanın zor yakalanan keyfini yaşıyordum.

İlkini, İrlanda gezim sırasında almıştım: “Angela’s Ashes”. 1999 ylında filme de aktarılan bu otobiyografik kitap Türkçe’ye de çevrilmiş. Eğer siz de benim gibi kaçıranlardansanız, bu yaz açığı kapatabilirsiniz.


Diğeri de “Fatherland”. II. Dünya Savaşı’nı Almanya kazansaydı ne olurdu? İşte böyle bir dünyada geçen gerilim dolu bu romanı okuduktan sonra, yazarı Robert Harris‘e hayranlık duymamak mümkün değil. İnternetten biraz araştırınca, 1993 yılında Türkçe’ye de çevrilmiş olduğunu gördüm, ama enterasan bir şekilde sanırım çok tutmamış. Belki de iyi bir tanıtım yapılamadı. Ne yapın ne edin okuyun derim.

Bir Cevap Yazın

